Hvad er

​Osteopati?

​Osteopati er et behandlingssystem, der vurderer, diagnosticerer og behandler hele kroppen og mange sundhedsmæssige problemer. Det er baseret på traditionelle medicinske begreber som anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi og patologi.

Vi tager hø​jde for alle aspekter af livet

​Kroppens systemer undersøges for at foretage en evaluering af patientens generelle helbred og identificere skader, belastninger og spændinger, der forårsager symptomerne. En osteopat er i stand til at finde og behandle dysfunktioner i kroppens forskellige vævstyper, f.eks. nerver, muskler, ledbånd, sener og led. Når den menneskelige krop er i perfekt balance og arbejder effektivt, vil den fungere med et minimum af slitage, stress eller energiforbrug. Osteopati vil derfor hjælpe dig med at udføre dine daglige aktiviteter på arbejde og hjemme og vil også hjælpe dig med at opretholde samt evt. forbedre sport og andre fritidsaktiviteter​

Hvorfor vælge Osteopati?

Til sammenligning med andre behandlingsformer adskiller osteopatien sig nok mest ved at der er stor fokus på de bagvedliggende mekanismer for problematikken og ikke kun der hvor symptomerne er lokaliseret. Kroppen betragtes som en helhed og for at kunne finde årsagen til problematikken patienten henvender sig med, er det ofte nødvendigt at undersøge og behandle i flere af kroppens systemer.

En osteopat er uddannet i at undersøge i alle kroppens systemer. Disse er:

• Det muskuloskeletale (muskler, led og bindevæv)
  • Det neurologiske (nervesystemet)
  • Det viscerale (indre organer)
  • ​Det kranio-sakrale (kranie og dets strukturer samt relation til rygsøjle/korsben)
  • ​Kredsløbet (hjerte-lungekredsløb samt lymfe)